Wij gebruiken cookies, bezoekt u onze website dan gaat u akkoord met deze cookies.
Verberg deze melding  

Klachtenreglement

Klachtreglement                               

Interne procedure

Wij zullen er alles aan doen om het verblijf van uw kind(eren) bij Henhaan voor u en uw kind(eren) zo aangenaam mogelijk te maken. Als u ontevreden bent over onze dienstverlening horen wij dit graag zo spoedig mogelijk. Het is niet alleen voor de persoon met een klacht, maar ook voor de organisatie van groot belang actie te ondernemen als de dienstverlening te kort schiet. Op dat moment kan de organisatie meestal iets aan de situatie veranderen en kunnen we ook bekijken op welke manier dergelijke problemen in de toekomst vermeden kunnen worden.  In het geval dat iemand ontevreden is, kan hij/zij het beste contact opnemen met de directe betrokkene. Dikwijls is er sprake van een misverstand en kan de medewerker de situatie uitleggen. Veel kan daarmee uit de wereld geholpen worden. Is dit echter niet het geval dan kunt u een klacht indienden bij Renske van Lent, zij zal alles in het werk stellen om samen met u binnen vier weken een passende oplossing te vinden.

Externe procedure

Komt u er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Deze commissie behandelt klachten[i] van consumenten en oudercommissies tegen ondernemers in de kinderopvang over dagopvang (kinderen van 0-4 jaar) en buitenschoolse opvang (kinderen van 4-12 jaar) in kindercentra, gastouderbureaus en peuterspeelzalen. De procedure is zowel voor consumenten als oudercommissies gelijk.

 

Het Klachtenloket Kinderopvang

Voordat u een klacht indient bij de Geschillencommissie doet u er verstandig aan het Klachtenloket Kinderopvang in te schakelen. Daar probeert men een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet of wenst u geen gebruik te maken van het Klachtenloket Kinderopvang dan kunt u ervoor kiezen om uw klacht of geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie:

 

Er zijn drie manieren om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie:

  1. Ga naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/kinderopvang-en-peuterspeelzalen en dien daar uw klacht in.
  2. Zoek op www.degeschillencommissie.nl de naam van uw ondernemer en dien via die pagina uw klacht in.
  3. Zoek op www.degeschillencommissie.nl op onderwerp als u uw ondernemer niet kunt vinden.

De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterspeelzalen bedragen: € 25,00. Dit is het bedrag dat de Geschillencommissie rekent voor het behandelen van uw klacht. Dit geld krijgt u echter terug wanneer uw klacht gegrond wordt verklaard. Als de Geschillencommissie u in het gelijk stelt wordt de ondernemer verplicht om u dit bedrag terug te betalen. In dat geval zijn er voor u geen kosten aan de procedure verbonden.